دستور العمل لیبل حرارتی پارچه ای

نحوه صحیح الصاق لیبل ، مارک، اتیکت پارچه ای اتویی : :

با رعایت نکات کلیدی ذیل به آسانی مارک (لیبل ) را به محصول خود بچسبانید.

١- استفاده از کاور مناسب ( روزنامه – پارچه متقال و … )دستور العمل لیبل حرارتی پارچه ای

به هنگام اتو نمودن کافی است یه کاور مناسب مانند روزنامه ، پارچه متقال و یا مشابه آن را روی مارک قرار داده و سپس از روی کاور لیبل یا همان مارک را اتو نمایید، در این حالت چسب لیبل به طور کامل ذوب شده و همچنین کمترین آسیبی همچون چروک ، رنگ رفتگی و …به مارک وارد نخواهد شد.

٢- مدت نگهداشتن اتو و درجه حرارت مناسب آن

جهت عمل نمودن و فعال کردن کاملِ چسبِ پشتِ لیبل (مارک اتویی پارچه ای ) می بایست اتو را با حرارت ١٢٠ تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت تقریبی ۱۰ الی ۱۵ ثانیه به طور کامل و دقیق و با دقت بر روی کاوری که روی لیبل قرارداده اید کشیده و یا نگاه دارید تا چسب پشتِ لیبل به صورت کامل فعال شده و لیبل جذب پشت فرش شود.

* شایان ذکر است در صورت مناسب نبودن درجه حرارت اتو و همچنین عدم زمان مناسب و کافی جهت اتو نمودن و یا نگاه داشتن اتو بر روی لیبل ، چسبِ پشت مارک فعال نمی شود و عملیات اتصال و جذب لیبل به پشت فرش به درستی انجام نخواهد شد.

.

پیشنهاد خانه هنر ١٢١: و اما یک راهکار ساده و کم هزینه ( جهت رفع مشکل استفاده از کاور بر روی لیبل هنگام اتو کشی بخصوص در تیراژ بالا و سهولت در الصاق لیبل به فرش ) کافی است از محصولی همچون تصویر زیر استفاده نمایید که با جستجوی عبارت هایی نظیر ( کفش اتو، کاور اتو، محافظ اتو ) میتوانید با هزینه بسیار ناچیز آن را تهیه و مشکل اتو کشی لیبل را به طور کامل بر طرف نمایید.

زمان و درجه حرارت کمتر از موارد مذکور موجب می شود ، چسب لیبل به طور کامل ذوب نشود و همین موضوع باعث می شود لیبل به طور کامل به محصول متصل نگردد. همچنین بالعکس یعنی چنانچه اتو در زمان بیشتر و با درجه حرارت بالاتری بر روی مارک نگه داشته شود، باعث آسیب دیدگی به خود مارک و چروک آن و نیز از بین رفتن چاپ و یا طلاکوب روی لیبل خواهد شد. همچنین این موضوع موجب می شود تا چسب مارک از بین رفته و ذوب شود و قابلیت چسبندگی خود را از دست بدهد. توجه به نکات کلیدی و ساده فوق موجب می شود تا بهترین چسبندگی و صحت لیبل منسوج خود چسب را شاهد باشید.

لیبل های منسوج خانه هنر ١٢١ از چسبندگی بسیار مناسبی برخوردار است که این امر با لطف خداوند متعال و نیز از حصول سالها تلاش، تحقیقات و آزمایشات متعدد محقق گردیده تا امروز با اطمینان از کیفیت محصول خود سخن به میان آوریم.